Wertschöpfungsbezogene Arbeitgeberbeiträge in empirischer Sicht
In: Sozialer Fortschritt: unabhängige Zeitschrift für Sozialpolitik = German review of social policy, Band 29, Heft 5, S. 97-106
ISSN: 0038-609X
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In: Sozialer Fortschritt: unabhängige Zeitschrift für Sozialpolitik = German review of social policy, Band 29, Heft 5, S. 97-106
ISSN: 0038-609X
What consequences does the design of the virtual yield for architecture and to what extent can the nature of architecture be used productively to turn game-worlds into sustainable places - over here, in "reality"? This pioneering collection gives an overview of contemporary developments in designing video games and of the relationships such practices have established with the design of architecture. Due to their often simulatory nature, games reveal constructions of reality while positively impacting spatial ability and allowing for alternative avenues to complex topics and processes of negotiation. Granting insight into the merging of the design of real and virtual environments, this volume offers an invaluable platform for further debate.
In: Forum MHM Band 18
Im Kalten Krieg entwickelte sich die Technik rasant. Die Arsenale der Supermächte wurden mit so vielen Atomwaffen gefüllt, dass man bald von einem "Overkill" sprach. Zum ersten Mal in der Geschichte konnte ein Krieg die ganze Menschheit vernichten. Ein Krieg versprach keine Sieger mehr. Der Band stellt diese waffentechnische Entwicklung in den Kontext zu anderen technologischen Entwicklungen wie Düsenflugzeugen, Raumfahrt und Computer. Dabei zeigt er gesellschaftliche Debatten, militärische Konflikte und kulturelle Wechselwirkungen auf. Am Ende wird die Frage gestellt, ob die gesamte technologische Entwicklung des Kalten Krieges eine Art "Overkill" war, der uns bis heute beschäftigt. Müssen wir die militärischen Entwicklungen intensiver betrachten, um unsere heutigen Nachhaltigkeitsprobleme verstehen zu können?
In: Edition Medienwissenschaft volume 82
Frontmatter -- Contents -- Introduction -- Playing with Narratives -- Narrative Mechanics -- Narrative Patterns in Video Games -- Teaching Narrative Design -- The Narrative Role of Sound in Games -- Expanding the Narrative -- Mukokuseki and the Narrative Mechanics in Japanese Games -- Characterization and Emergent Narrative in Dwarf Fortress -- On the Evolution of Narrative Mechanics in Open-World Games -- Open-End Storytelling in Pinball Machines -- Mechanics of Inspiration -- Narrative Approaches in Contemporary Video Game Reviews -- Games, Politics and Society -- "We're not murderers. We just survive." -- QUIZ -- Ludic Meanders through Defictionalization: The Narrative Mechanics of Art -- If You Play It, Do You Believe It? -- Ball Games and Language Games -- Case Studies -- Florence -- The Last Guardian -- Murder at the Museum -- Even Missile Command Tells a Story -- Shave -- The Twitter Game -- Commander Kurz -- Authors